Autodiely pre CHRYSLER rok výroby 2010
Osobné automobily
- TypVo výrobe
- 09.2010 -
- 09.2004 -
- 09.2004 - 12.2010
- 10.2007 -
- 06.2000 - 12.2010
- 06.2000 - 12.2010
- 09.2006 - 12.2010
- 05.2007 - 12.2010
CHRYSLER – americká tradícia, komfort a návrat do moderného sveta
Chrysler je historická americká automobilová značka, ktorá vznikla v roku 1925. Po desaťročia bola súčasťou „veľkej trojky“ (Ford, GM, Chrysler), a stála za vývojom mnohých inovácií v oblasti automobilizmu. Chrysler sa vždy zameriaval na komfort, veľkorysý priestor a výbavu, čím sa stal obľúbenou voľbou najmä pre rodiny a konzervatívnych vodičov v USA. Po finančných problémoch v roku 2009 sa značka dostala pod kontrolu Fiat Group a dnes je súčasťou globálneho koncernu Stellantis, ktorý zastrešuje aj značky ako Peugeot, Opel, Jeep či Dodge.
Čím je Chrysler výnimočný
Typicky americké limuzíny a minivany – veľké rozmery, mäkké odpruženie, tichý chod
Dizajn s retro prvkami – najmä pri modeli 300C, ktorý sa stal ikonou
Zameranie na komfort – sedadlá ako kreslá, dôraz na priestor a výbavu
Značka s minulosťou v inováciách – automatické prevodovky, unibody karosérie, elektronika
Prémiovejší imidž v rámci USA – Chrysler sa vždy snažil pôsobiť o triedu vyššie než klasické mainstreamové značky
Aktuálne zameranie na elektrifikáciu – pripravujú sa nové modely s elektrickým pohonom
Najznámejšie modely značky Chrysler
Chrysler 300C – kultový sedan s mohutným vzhľadom, dostupný aj s motorom HEMI V8
Chrysler Pacifica – moderný rodinný minivan dostupný aj ako plug-in hybrid
Chrysler Voyager – cenovo dostupnejší variant Pacificy, zameraný na flotily
Chrysler PT Cruiser – retro hatchback/kombi, výrazný a nezameniteľný
Chrysler Sebring – stredná trieda vo verzii sedan, kupé aj kabriolet
Chrysler Aspen – SUV postavené na základe Dodge Durango
Historické modely – Imperial, LeBaron, New Yorker – známe z čias americkej klasiky
Chrysler dnes
Značka Chrysler má dnes obmedzené portfólio, zamerané najmä na americký trh – s modelmi Pacifica a 300C. Pod skupinou Stellantis sa však pripravuje obroda značky, ktorá má byť plne elektrická do roku 2028.
Chrysler sa má profilovať ako moderná, technologicky vyspelá a rodinne orientovaná značka, ktorá si zachová americkú identitu.
