Dôvod: dieselové motory sú samovznetové motory. Okolitý vzduch je nasávaný a valce sú extrémne silno komprimované. Kompresný pomer je až 25:1.

Vďaka tejto kompresii dosahuje prívod vzduchu teplotu medzi 700 a 900 ° c. Keď sa pridá palivo teraz, bude to ignit na základe vysokej teploty..

Predžhavenie

Pre spoľahlivý studený štart aj pri nízkych vonkajších teplotách, dieselové motory sú závislé na podpore žiarových sviečok. Dôvod: pri spúšťaní sa valce a motor silne ochladzujú. Sú teda odstránenie energie z chladného okolitého ovzdušia. Zatlačením vzduchu sa nedosiahne teplota potrebná na samovznietenie.

Tu prichádza do hry žhaviaca sviečka. Sú skrutkované do hlavy valcov. Ich žiariaca trubica zasahuje do spaľovacej komory a ohrieva sa s aktuálnym prietokom podľa typu žiarového zátky až do viac ako 1000 ° c. To tiež ohrieva spaľovaciu komoru.

Tento postup prebieha pred začatím motora sa označuje ako "predžhavenie"

 

Kovové kolíkovéžhaviace sviečky

 

Kovové-PIN Glow sviečky majú vykurovaciu cievku a tepelne odolné kovové tyče s vysokými teplotami. Keramický materiál-oxid horečnatý-vnútri vykurovacej tyče chráni vykurovaciu cievku pred vibráciami a otrasmi. Oxid horečnatý je tiež výnimočne dobrým vodičom tepla a môže preto rýchlo prejsť výsledným teplom smerom von.
 

Rozlišujeme medzi štandardnými žhaviacimi sviečkami, rýchloštartovacie sviečky, sviečky CGS-rod Glow a samoregulačné sviečky. QGS Glow sviečky sú vybavené "Quick Glow systém". Výsledkom je veľmi krátka doba pre-žiara a lepšie správanie počas studenej začína. Vyžadujú špeciálnu kontrolnú jednotku, ktorá reguluje dodávku energie. Ďalším vývojom sú sviečky AQGS-Glow (pokročilý systém rýchleho žiaru).

Samoregulačné kovoé tyčkové žhaviace sviečky (SRM-Glow sviečky) majú vykurovaciu cievku a reguláciu špirály. Vykurovacia cievka sa zahrieva veľmi rýchlo, regulácia cievka zvyšuje jeho odolnosť s rastúcou teplotou a riadi súčasný prietok. Preto tento typ takmer postačí bez externého ovládania..

Keramické žhaviace sviečky

Na rozdiel od kovových čapov Glow sviečky, vykurovacia cievka keramické žiara zástrčka má výnimočne vysoký bod topenia. Okrem toho je obklopený silikónovým dusitanom, ktorý je extrémne odolný keramický materiál. Synergia vykurovacej cievky a keramickej škrupiny umožňuje dosiahnuť vysoké teploty a extrémne krátke predohrevné časy vďaka vynikajúcej tepelnej vodivosti. Okrem toho, keramické sviečok môžu byť konštruované menšie. To je dôležité pre moderné motory, ktoré majú oveľa menej miesta k dispozícii.

Pre SRC (samoregulačné keramické) žhaviace sviečky, vykurovací prvok sa skladá z keramiky s integrovanou kovovou vykurovaciou cievkou. HTC (vysokoteplotné keramické) alebo NHTC (nové Vysokoteplotné keramické) žhaviaca sviečka má vykurovací prvok a keramický ohrievač.

NHTC-keramická žhaviaca sviečka samotný NGK sa vyvíjal tak, aby umožnil výrobcom automobilov dodržiavať emisné normy Euro 4 a Euro 5. Jedným z cieľov týchto štandardov je znížiť kompresný pomer pre dieselové motory. NHTC-Glow zástrčky dosiahnu 1000 ° c za menej ako 2 sekundy a môžu následne svietiť viac ako 10 minút pri teplotách do 1350 ° c. Dokonca aj pri nižších kompresných pomeroch je zabezpečené optimálne zapaľovanie paliva. Okrem toho, NHTC-Glow sviečky môže byť horúci v procese počas prevádzky, čím sa zabráni chladenie filtra častíc počas spomalenia fázy.
 

Keramické žhavice sviečky: Technicky optimálné

Už viac ako 20 rokov, výrobcovia automobilov používajú NGK keramické žhaviace sviečky v sériovej výrobe. Je možné vymeniť žiarové sviečky v porovnaní s lepšou kovovou sviečkami?

Odpoveď: prirodzene "do" môže byť čokoľvek. Otázkou je, koľko riziko sme postupujú. Kde NGK keramické sviečky sa používajú z továrne, je tiež potrebné vymeniť tieto sviečky za NGK keramické žhaviace sviečky v prípade služby.

Dôvod: tieto žhaviace sviečky boli vyvinuté pre príslušné motory. Keramické sviečky NGK zaručujú dlhú životnosť a zabezpečujú spoľahlivé a rýchle vzplanutie aj pri najnižších vonkajších teplotách. Zabezpečuje tiež menej emisií škodlivých spaľovacích plynov. Sú drahšie ako kovové sviečky, ale: kovové sviečky môžu viesť k spusteniu problémov s príslušnými motormi pri extrémnych teplotách mínus.