Vyberte motorizáciu pre ŠKODA - KAROQ (NU7, ND7)
- ObsahVýkon kW/HPPočet valcov/ventilovVo výrobe
- 999 ccm381 kW / 110 HP3 / 1209.2020 -
- 999 ccm385 kW / 115 HP3 / 1207.2017 -
- 1395 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1607.2017 -
- 1495 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1607.2017 -
- 1498 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1607.2017 -
- 1598 ccm381 kW / 110 HP4 / 1607.2017 -
- 1984 ccm3140 kW / 190 HP4 / 1604.2019 -
- 1598 ccm385 kW / 115 HP4 / 1607.2017 -
- 1968 ccm385 kW / 116 HP4 / 1611.2020 -
- 1968 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1607.2017 -
- 1968 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1607.2017 -
- 1968 ccm3140 kW / 190 HP4 / 1607.2017 -
Škoda Karoq (NU7, ND7): univerzálne kompaktné SUV s praktickým interiérom
Škoda Karoq, typové označenia NU7 a ND7, sa vyrába od roku 2017 (facelift 2021) a v ponuke značky nahradil model Yeti. Postavený na platforme MQB A1 (zdieľanej s VW Tiguan a SEAT Ateca) kombinuje komfort, praktický interiér a modernú výbavu. Ponúka sa s pohonom predných kolies alebo ako 4x4 s medzinápravovou spojkou Haldex.
Základná charakteristika modelu Karoq (NU7, ND7)
Karoséria: 5-dverové SUV
Motory:
Benzínové: 1.0 TSI, 1.5 TSI ACT, 2.0 TSI (190 k, 4x4)
Naftové: 1.6 TDI, 2.0 TDI (85, 110, 140 kW)
Prevodovky: 6-st. manuál, 7-st. DSG (DQ381, DQ500 pre 4x4)
Pohon: predný alebo 4x4 (Haldex V)
Platforma: MQB A1
Objem kufra: 521 l / až 1 630 l po sklopení sedadiel (VarioFlex až 1 810 l)
Výhody Škody Karoq (NU7, ND7)
Variabilný interiér (VarioFlex – posuvné a vyberateľné zadné sedadlá)
Komfortný podvozok aj na horších cestách
Dobrá antikorózna ochrana karosérie
Moderné asistenčné systémy a infotainment
Široká ponuka motorizácií vrátane úsporných TDI
Verzia 4x4 vhodná na ťahanie prívesu (až 2 100 kg pri 2.0 TDI)
Slabiny a časté poruchy Škody Karoq (NU7, ND7)
Karoq patrí medzi spoľahlivé SUV, no niektoré motory a prevodovky majú známe slabiny, najmä pri vyšších nájazdoch.
1. Motory
1.0 TSI (EA211)
Citlivosť na kvalitu paliva
Možné usadeniny na sacích ventiloch
Slabší výkon pri plnom zaťažení a v kopcoch
1.5 TSI ACT (EA211)
Cukanie pri nízkom zaťažení (vypínanie valcov ACT) – rieši softvérová aktualizácia
Možná vyššia spotreba oleja po vyššom nájazde
2.0 TSI (EA888)
Vyššia spotreba paliva
Riziko poškodenia turba pri zanedbanej údržbe
1.6 TDI (EA288)
Zanášanie DPF pri krátkych jazdách
Poruchy EGR ventilu
2.0 TDI (EA288)
Občasné úniky oleja z turba
Chyby NOx senzora
Problémy s AdBlue systémom pri starších kusoch
2. Prevodovky
7-st. DSG (DQ381/DQ500)
Opotrebovanie spojok pri častých rozjazdoch
Poruchy mechatroniky (zriedkavejšie ako pri DQ200)
Nutná pravidelná výmena oleja každých 60 000 km
6-st. manuál
Väčšinou bezproblémový, len bežné opotrebenie spojky
3. Elektronika a komfort
Občasné zamŕzanie infotainmentu Columbus/Amundsen
Vadné parkovacie senzory (najmä v zime)
Nepravidelná funkcia bezkľúčového systému KESSY
Falošné varovania asistenčných systémov pri znečistených radaroch/kamerách
4. Podvozok
Rýchlejšie opotrebovanie zadných tlmičov pri častom ťahaní prívesu
Vymlátené silentbloky predných ramien po vyššom nájazde
Hučanie ložísk kolies pri 100–150 tis. km
Zhrnutie
Škoda Karoq (NU7, ND7) je univerzálne kompaktné SUV s dobrým pomerom priestoru, komfortu a úžitkových vlastností. Pri správnej údržbe a výmene oleja v DSG prevodovkách ide o spoľahlivé auto vhodné na každodenné jazdenie aj dlhé cesty. Najlepšou voľbou z hľadiska spoľahlivosti je motor 2.0 TDI s manuálom alebo DSG a pohonom 4x4.
