Vyberte motorizáciu pre ŠKODA - KODIAQ I (NS6, NS7, NV7)
- ObsahVýkon kW/HPPočet valcov/ventilovVo výrobe
- 1395 ccm392 kW / 125 HP4 / 1610.2016 -
- 1395 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1610.2016 -
- 1395 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1610.2016 -
- 1495 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1607.2018 -
- 1495 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1607.2018 -
- 1984 ccm3132 kW / 180 HP4 / 1610.2016 -
- 1984 ccm3140 kW / 190 HP4 / 1602.2019 -
- 1984 ccm3180 kW / 245 HP4 / 1606.2021 -
- 1968 ccm385 kW / 116 HP4 / 1607.2018 -
- 1968 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1608.2016 -
- 1968 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1610.2016 -
- 1968 ccm3130 kW / 177 HP4 / 1604.2017 -
- 1968 ccm3140 kW / 190 HP4 / 1610.2016 -
- 1968 ccm3147 kW / 200 HP4 / 1606.2020 -
- 1968 ccm3176 kW / 239 HP4 / 1611.2018 -
Škoda Kodiaq I (NS6, NS7, NV7): rodinné SUV s veľkým priestorom a pestrou ponukou motorov
Škoda Kodiaq I, typové označenia NS6, NS7, NV7, sa vyrábal od roku 2016 do 2024 a stal sa prvým veľkým SUV značky Škoda. Postavený na platforme MQB, ponúkal 5- alebo 7-miestne usporiadanie interiéru, široký výber motorov a pohon predných alebo všetkých kolies. Vďaka kombinácii priestrannosti, komfortu a moderných technológií sa stal obľúbeným rodinným autom aj služobným vozidlom.
Základná charakteristika modelu Kodiaq I (NS6, NS7, NV7)
Karoséria: SUV (5 alebo 7 miest)
Motory:
Benzínové: 1.4 TSI, 1.5 TSI ACT, 2.0 TSI
Naftové: 2.0 TDI (viaceré výkonové verzie)
Prevodovky: 6-st. manuál, 6-st. DSG (DQ250), 7-st. DSG (DQ500)
Pohon: predný alebo 4x4 (Haldex V)
Platforma: MQB
Objem kufra: 720 l (5-miestna verzia) / až 2 065 l po sklopení sedadiel
Výhody Škody Kodiaq I (NS6, NS7, NV7)
Mimoriadne priestranný interiér a možnosť 7 miest
Široká ponuka výbav a asistenčných systémov
Pohodlné sedadlá a dobré odhlučnenie kabíny
Úsporné a osvedčené motory TSI a TDI
Kvalitné spracovanie interiéru
Veľký batožinový priestor a variabilita sedadiel
Slabiny a časté poruchy Škody Kodiaq I (NS6, NS7, NV7)
Kodiaq je spoľahlivý model, no niektoré motory a prevodovky majú opakujúce sa slabiny, najmä pri vyšších nájazdoch.
1. Motory
1.4 TSI a 1.5 TSI ACT
Cukanie pri nízkom zaťažení (funkcia ACT)
Potreba softvérovej aktualizácie ECU
Riziko usadenín na sacích ventiloch
2.0 TSI
Väčšinou spoľahlivý, ale citlivý na kvalitu oleja
Vyššia spotreba paliva pri dynamickej jazde
2.0 TDI (EA288)
Zanášanie DPF pri častých krátkych jazdách
Poruchy EGR ventilu
Úniky oleja z turbodúchadla
2. Prevodovky
6-st. DSG (DQ250)
Opotrebovanie spojky po 180–220 tis. km
Poruchy mechatroniky – trhavé radenie
7-st. DSG (DQ500 – mokrá spojka)
Odolná, ale vyžaduje pravidelnú výmenu oleja každých 60 000 km
Manuálne prevodovky
Väčšinou bezproblémové, občas vôľa v radiacej kulise
3. Elektronika a komfort
Občasné zamŕzanie infotainmentu Columbus/Amundsen
Poruchy parkovacích senzorov a cúvacej kamery
Citlivé bezkľúčové odomykanie (KESSY) – vybíja batériu v kľúči
Chybové hlásenia asistenčných systémov (Front Assist, Lane Assist)
4. Podvozok
Opotrebované silentbloky predných ramien pri vyššom nájazde
Citlivosť zadných tlmičov pri plnom zaťažení alebo ťahaní prívesu
Ložiská kolies – hučanie pri rýchlosti nad 100 km/h
5. Karoséria a korózia
Dobrá antikorózna ochrana karosérie
Poškodenie laku od odlietajúceho štrku – najmä na prahoch a spodnej časti dverí
Zhrnutie
Škoda Kodiaq I (NS6, NS7, NV7) je univerzálne SUV s veľkým priestorom, vhodné pre rodiny aj dlhé cesty. Slabiny sa týkajú najmä motorov TSI s funkciou ACT a nutnosti pravidelnej údržby prevodoviek DSG. Pri správnom servise a používaní kvalitných palív a olejov je Kodiaq spoľahlivým partnerom na každý deň.
