Vyberte motorizáciu pre ŠKODA - OCTAVIA I Combi (1U5)
- ObsahVýkon kW/HPPočet valcov/ventilovVo výrobe
- 1390 ccm355 kW / 75 HP4 / 1608.2000 - 12.2010
- 1595 ccm374 kW / 101 HP4 / 807.1998 - 12.2007
- 1595 ccm375 kW / 102 HP4 / 809.2000 - 12.2010
- 1598 ccm355 kW / 75 HP4 / 807.1998 - 09.2004
- 1781 ccm392 kW / 125 HP4 / 2007.1998 - 07.2000
- 1781 ccm3110 kW / 150 HP4 / 2007.1998 - 12.2010
- 1781 ccm3110 kW / 150 HP4 / 2005.2001 - 05.2006
- 1781 ccm3132 kW / 180 HP4 / 2008.2002 - 01.2006
- 1984 ccm385 kW / 116 HP4 / 804.1999 - 05.2007
- 1984 ccm385 kW / 116 HP4 / 808.2000 - 09.2004
- 1896 ccm350 kW / 68 HP4 / 807.1998 - 12.2003
- 1896 ccm366 kW / 90 HP4 / 807.1998 - 03.2010
- 1896 ccm366 kW / 90 HP4 / 811.1999 - 02.2006
- 1896 ccm374 kW / 100 HP4 / 808.2000 - 12.2010
- 1896 ccm374 kW / 100 HP4 / 809.2000 - 01.2006
- 1896 ccm381 kW / 110 HP4 / 807.1998 - 01.2006
- 1896 ccm396 kW / 130 HP4 / 809.2002 - 09.2004
Škoda Octavia I Combi (1U5): priestranné kombi s odolnou technikou a typickými slabinami
Škoda Octavia I Combi, typové označenie 1U5, sa vyrábala v rokoch 1998 až 2010 (po modernizácii od roku 2000) a stala sa obľúbenou voľbou pre rodiny aj firemných vodičov. Postavená na platforme Volkswagen Group A4 (PQ34) ponúkala kombináciu veľkého batožinového priestoru, spoľahlivej techniky a nízkych prevádzkových nákladov.
Základná charakteristika modelu Octavia I Combi (1U5)
Karoséria: 5-dverové kombi
Motory: benzínové (1.4 MPI, 1.6 MPI, 1.8 20V, 1.8T, 2.0 MPI), dieselové (1.9 SDI, 1.9 TDI – rôzne výkonové verzie)
Prevodovky: 5-st. manuál, 6-st. manuál (niektoré TDI), 4-st. automat
Pohon: predný, vybrané verzie 4x4 (Haldex I)
Platforma: VW Group A4 (PQ34)
Objem kufra: 548 l / až 1 512 l po sklopení sedadiel
Výhody Škody Octavia I Combi (1U5)
Veľký batožinový priestor aj po sklopení sedadiel
Jednoduchá a odolná technika – lacná údržba
Spoľahlivé dieselové motory 1.9 SDI a TDI
Veľmi dobrá dostupnosť náhradných dielov
Možnosť pohonu 4x4 – vhodné aj do ťažších podmienok
Nadpriemerná antikorózna ochrana na dobu výroby
Slabiny a časté poruchy Škody Octavia I Combi (1U5)
Aj keď je Octavia I Combi považovaná za spoľahlivé auto, vek a vysoký nájazd môžu odhaliť niektoré opakujúce sa nedostatky.
1. Motory
1.4 MPI (44–55 kW)
Slabší výkon, vyššia spotreba pri plnej záťaži
Úniky oleja z tesnenia ventilového veka
1.6 MPI (55–75 kW)
Zvýšená spotreba oleja pri vyššom nájazde
Kolísanie voľnobehu – zanesená škrtiaca klapka
1.8 20V / 1.8T
Poruchy turba – únik oleja, strata výkonu
Zanesené sacie potrubie a EGR ventil
1.9 SDI (50 kW)
Slabšia dynamika, no vysoká spoľahlivosť
1.9 TDI (66–110 kW)
Zlyhanie váhy vzduchu (MAF) – strata výkonu
Poruchy turba a podtlakových hadíc
Opotrebovanie vačkového hriadeľa u PD verzií
2. Prevodovky a spojka
Vôľa v radiacej kulise po veľkom nájazde
Spojka vydrží 200–250 tis. km, pri 4x4 a TDI kratšie
4-st. automat – pomalšie reakcie, riziko prehrievania
3. Elektronika a výbava
Poruchy centrálneho zamykania – komfortná jednotka alebo kabeláž vo dverách
Vypadávajúci displej palubného počítača (FIS)
Senzory ABS – svieti kontrolka, nefunkčný systém
Slabé svetlomety – zmatnené reflektory
4. Podvozok
Opotrebované silentbloky ramien prednej nápravy – klepanie na nerovnostiach
Vôľa v axiálnych tiahľach riadenia
Slabšie zadné tlmiče pri väčšej záťaži
Ložiská kolies – hučanie pri vyšších rýchlostiach
5. Karoséria a korózia
Korózia spodných hrán dverí a lemov blatníkov po rokoch
U 4x4 verzií – korózia nosníkov a zadného diferenciálu
Poškodenie tesnení – zatekanie do batožinového priestoru
Zhrnutie
Škoda Octavia I Combi (1U5) je priestranné a praktické kombi, ktoré si zachovalo povesť odolného a lacného auta na prevádzku. Dieselové 1.9 TDI patria k najspoľahlivejším motorom svojej éry, no vyžadujú kvalitné palivo a pravidelný servis. Pri kúpe jazdeného kusu sa oplatí skontrolovať stav podvozka, elektroinštalácie a prípadné začínajúce známky korózie.




