Nie ste si istí správnym výberom autodiela pre vaše vozidlo? Vyhľadáme ho za vás podľa VIN!

Škoda Octavia III Combi (5E5, 5E6): priestranné kombi s úspornými motormi a vysokou praktickosťou
Škoda Octavia III Combi, typové označenia 5E5, 5E6, sa vyrábala od roku 2013 do 2020 (facelift v roku 2017). Oproti druhej generácii priniesla modernejšiu techniku, nižšiu hmotnosť a úspornejšie motory. Postavená na platforme MQB, ktorú zdieľa s VW Golf VII, ponúkla najväčší batožinový priestor vo svojej triede a množstvo asistenčných systémov.

Základná charakteristika modelu Octavia III Combi (5E5, 5E6)
Karoséria: 5-dverové kombi

Motory:
Benzínové: 1.0 TSI, 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.5 TSI ACT, 1.8 TSI, 2.0 TSI
Naftové: 1.6 TDI, 2.0 TDI (viaceré výkonové verzie)
Prevodovky: 5-st. a 6-st. manuál, 6-st. DSG (DQ250), 7-st. DSG (DQ200/DQ381)
Pohon: predný alebo 4x4 (Haldex V)
Platforma: MQB
Objem kufra: 610 l / až 1 740 l po sklopení sedadiel

Výhody Škody Octavia III Combi (5E5, 5E6)
Najväčší batožinový priestor vo svojej kategórii
Priestranný interiér vhodný pre rodiny aj služobné využitie
Úsporné a moderné motory TSI a TDI
Dostupnosť náhradných dielov a lacná údržba
Dobrá antikorózna ochrana karosérie
Široká ponuka výbavy a asistenčných systémov
Slabiny a časté poruchy Škody Octavia III Combi (5E5, 5E6)
Podobne ako liftback, aj verzia Combi má svoje typické slabiny, ktoré sa týkajú hlavne motorov TSI a niektorých verzií prevodoviek DSG.

1. Motory
1.0 TSI a 1.2 TSI (EA211)
Citlivosť na kvalitu oleja – riziko poškodenia turba
Občas vyššia spotreba oleja
Zanášanie EGR pri častých krátkych trasách

1.4 TSI a 1.5 TSI ACT
Cukanie pri nízkej záťaži (funkcia ACT – deaktivácia valcov)
Problémy s vysokotlakovým palivovým čerpadlom
Potreba aktualizácie softvéru ECU

1.8 TSI (EA888)
Vyššia spotreba oleja po väčšom nájazde
Usadeniny na sacích ventiloch

2.0 TSI
Väčšinou spoľahlivý, ale vyžaduje kvalitné palivo a olej

1.6 TDI a 2.0 TDI (EA288)
Zanášanie DPF pri krátkych jazdách
Poruchy EGR ventilu
Úniky oleja z turbodúchadla

2. Prevodovky
6-st. DSG (DQ250)
Opotrebovanie spojky po cca 200 000 km
Poruchy mechatroniky – trhavé radenie

7-st. DSG (DQ200 – suchá spojka)
Kratšia životnosť spojok v mestskej prevádzke
Možnosť prehrievania pri častých rozjazdoch
7-st. DSG (DQ381 – mokrá spojka)
Odolnejšia, no vyžaduje pravidelnú výmenu oleja

Manuálne prevodovky
Väčšinou spoľahlivé, občas vôľa v radiacej kulise

3. Elektronika a komfort
Občasné zamŕzanie infotainmentu Columbus/Amundsen
Problémy s parkovacími senzormi a cúvacou kamerou
Citlivé bezkľúčové odomykanie (KESSY) na vybitie batérie v kľúči
Vadné snímače tlaku v pneumatikách (TPMS)

4. Podvozok
Opotrebované silentbloky predných ramien pri vyššom nájazde
Citlivé zadné tlmiče pri plnom zaťažení
Ložiská kolies – hučanie pri vyšších rýchlostiach

5. Karoséria a korózia
Dobrá antikorózna ochrana, korózia sa objavuje len výnimočne
Poškodenie laku od odlietajúceho štrku – najmä na kapote a prahoch

Zhrnutie
Škoda Octavia III Combi (5E5, 5E6) patrí medzi najpraktickejšie kombi svojej triedy. Ponúka veľký batožinový priestor, moderné technológie a úsporné motory. Slabiny sa týkajú najmä TSI motorov s funkciou ACT a prevodoviek DSG DQ200, ktoré potrebujú pravidelnú údržbu. Pri správnom servise ide o spoľahlivý a veľmi univerzálny automobil.