Vyberte motorizáciu pre ŠKODA - SUPERB II (3T4)
- ObsahVýkon kW/HPPočet valcov/ventilovVo výrobe
- 1390 ccm392 kW / 125 HP4 / 1607.2008 - 05.2015
- 1798 ccm3112 kW / 152 HP4 / 1603.2009 - 05.2015
- 1798 ccm3112 kW / 152 HP4 / 1603.2009 - 05.2015
- 1798 ccm3118 kW / 160 HP4 / 1603.2008 - 05.2015
- 1798 ccm3118 kW / 160 HP4 / 1611.2008 - 05.2015
- 1984 ccm3147 kW / 200 HP4 / 1605.2010 - 05.2015
- 3597 ccm3191 kW / 260 HP6 / 2411.2008 - 05.2015
- 1598 ccm377 kW / 105 HP4 / 1609.2010 - 05.2015
- 1896 ccm377 kW / 105 HP4 / 803.2008 - 11.2010
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 803.2008 - 05.2010
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1601.2009 - 05.2015
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1611.2010 - 05.2015
- 1968 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1607.2008 - 05.2015
- 1968 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1609.2008 - 05.2015
Škoda Superb II (3T4): priestranný liftback s komfortom vyššej triedy a známymi slabinami
Škoda Superb II, typové označenie 3T4, sa vyrábala od roku 2008 do 2015 (facelift v roku 2013). Oproti prvej generácii ponúkla modernejší dizajn, kvalitnejší interiér a širšiu paletu motorov. Zaujímavosťou liftbackovej verzie je systém TwinDoor, ktorý umožňuje otváranie zadnej časti buď ako kufor sedan, alebo celé 5. dvere ako pri hatchbacku.
Základná charakteristika modelu Superb II (3T4)
Karoséria: 4-dverový liftback (systém TwinDoor)
Motory:
Benzínové: 1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI, 3.6 FSI V6
Naftové: 1.6 TDI, 1.9 TDI, 2.0 TDI (CR a PD verzie)
Prevodovky: 6-st. manuál, 6-st. DSG (DQ250), 7-st. DSG (DQ200 – iba niektoré motory), automat Tiptronic (len V6)
Pohon: predný alebo 4x4 (Haldex IV)
Platforma: PQ46 (Passat B6/B7)
Objem kufra: 565 l / až 1 670 l po sklopení sedadiel
Výhody Škody Superb II (3T4)
Mimoriadne priestranný interiér, najmä na zadných sedadlách
Variabilný kufor vďaka systému TwinDoor
Pohodlné cestovanie na dlhé trasy
Dobrá ponuka motorov od úsporných TDI po výkonné V6
Kvalitné spracovanie interiéru
Dostupné náhradné diely a široká servisná sieť
Slabiny a časté poruchy Škody Superb II (3T4)
Napriek všeobecne dobrej spoľahlivosti má Superb II niekoľko známych slabín, najmä pri benzínových motoroch TSI a niektorých prevodovkách DSG.
1. Motory
1.4 TSI (EA111)
Problémy s rozvodovou reťazou (vytiahnutie, preskočenie)
Vyššia spotreba oleja pri vyšších nájazdoch
1.8 TSI a 2.0 TSI (EA888 – generácia I/II)
Vysoká spotreba oleja – opotrebované piestne krúžky
Usadeniny na sacích ventiloch
Poruchy vysokotlakového palivového čerpadla
3.6 FSI V6
Náročná a drahá údržba
Citlivosť na kvalitu paliva
1.6 TDI (CR)
Zanášanie DPF pri krátkych jazdách
Poruchy EGR ventilu
1.9 TDI (PD)
Spoľahlivý, ale hlučnejší chod
Riziko opotrebovania dvojhmotového zotrvačníka
2.0 TDI (PD aj CR)
Verzie PD: problémy s vstrekovačmi Siemens
Verzie CR: poruchy EGR a DPF
2. Prevodovky
6-st. DSG (DQ250 – mokrá spojka)
Opotrebovanie spojok po cca 200 000 km
Poruchy mechatroniky
7-st. DSG (DQ200 – suchá spojka)
Kratšia životnosť spojok v mestskej prevádzke
Prehrievanie pri častých rozjazdoch
Tiptronic (Aisin)
Spoľahlivý, ale vyššia spotreba paliva
Manuálne prevodovky
Väčšinou bezproblémové, len bežné opotrebovanie spojky
3. Elektronika a komfort
Poruchy zámkov dverí a komfortnej jednotky
Občasné výpadky infotainmentu Columbus/Amundsen
Vadné snímače parkovacích senzorov
Chybové hlásenia systému KESSY (bezkľúčové odomykanie)
4. Podvozok
Opotrebované predné ramená a silentbloky
Hučanie ložísk kolies po vyššom nájazde
Mäkké zadné tlmiče pri ťažšom zaťažení
5. Karoséria a korózia
Dobrá antikorózna ochrana, korózia sa objavuje zriedkavo
Poškodenie laku od odlietajúceho štrku na kapote a prahoch
Zhrnutie
Škoda Superb II (3T4) je pohodlný a priestranný liftback, ktorý ponúka veľa miesta, variabilitu a široký výber motorov. Najspoľahlivejšie verzie sú s motorom 1.9 TDI alebo novšími naftovými motormi 2.0 TDI CR. Pri benzínových TSI motoroch je potrebné sledovať spotrebu oleja a stav rozvodov.

