Vyberte motorizáciu pre SKODA - SUPERB II Kombi (3T5)
- ObsahVýkon kW/HPPočet valcov/ventilovVo výrobe
- 1390 ccm392 kW / 125 HP4 / 1610.2009 - 05.2015
- 1798 ccm3118 kW / 160 HP4 / 1610.2009 - 05.2015
- 1798 ccm3118 kW / 160 HP4 / 1610.2009 - 05.2015
- 1984 ccm3147 kW / 200 HP4 / 1605.2010 - 05.2015
- 3597 ccm3191 kW / 260 HP6 / 2410.2009 - 05.2015
- 1598 ccm377 kW / 105 HP4 / 1609.2010 - 05.2015
- 1896 ccm377 kW / 105 HP4 / 810.2009 - 11.2010
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 810.2009 - 03.2010
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1610.2009 - 05.2015
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1611.2010 - 05.2015
- 1968 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1610.2009 - 05.2015
- 1968 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1610.2009 - 05.2015
Škoda Superb II Combi (3T5): priestranné rodinné kombi s komfortom vyššej triedy
Škoda Superb II Combi, typové označenie 3T5, sa vyrábala od roku 2009 do 2015 (facelift 2013). Kombi verzia druhej generácie priniesla obrovský batožinový priestor, modernú techniku a široký výber motorov. Postavená na platforme PQ46 (Passat B6/B7) bola navrhnutá pre rodiny, služobné flotily a vodičov, ktorí potrebujú maximum priestoru a pohodlia.
Základná charakteristika modelu Superb II Combi (3T5)
Karoséria: 5-dverové kombi
Motory:
Benzínové: 1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI, 3.6 FSI V6
Naftové: 1.6 TDI, 1.9 TDI, 2.0 TDI (CR aj PD verzie)
Prevodovky: 6-st. manuál, 6-st. DSG (DQ250), 7-st. DSG (DQ200 – iba niektoré motory), automat Tiptronic (len V6)
Pohon: predný alebo 4x4 (Haldex IV)
Platforma: PQ46
Objem kufra: 633 l / až 1 865 l po sklopení sedadiel
Výhody Škody Superb II Combi (3T5)
Najväčší batožinový priestor vo svojej triede
Veľmi priestranný interiér a pohodlné sedenie aj na zadných sedadlách
Variabilita interiéru – sklopné sedadlá, rovná ložná plocha
Široký výber motorov od úsporných TDI po výkonné V6
Dobrá odhlučnenosť a komfort podvozka
Dostupnosť náhradných dielov a servisov
Slabiny a časté poruchy Škody Superb II Combi (3T5)
Podobne ako liftback má aj kombi verzia známe slabiny, ktoré sa týkajú najmä benzínových TSI motorov a niektorých prevodoviek DSG.
1. Motory
1.4 TSI (EA111)
Problémy s rozvodovou reťazou (vytiahnutie, preskočenie)
Vyššia spotreba oleja po väčšom nájazde
1.8 TSI a 2.0 TSI (EA888 – gen. I/II)
Zvýšená spotreba oleja (piestne krúžky)
Usadeniny na sacích ventiloch
Poruchy vysokotlakového palivového čerpadla
3.6 FSI V6
Náročná a drahá údržba
Vyššia spotreba paliva
1.6 TDI (CR)
Zanášanie DPF pri častých krátkych jazdách
Poruchy EGR ventilu
1.9 TDI (PD)
Spoľahlivý, ale hlučnejší chod
Opotrebovanie dvojhmotového zotrvačníka
2.0 TDI (PD aj CR)
PD verzie: poruchy vstrekovačov Siemens
CR verzie: EGR a DPF problémy
2. Prevodovky
6-st. DSG (DQ250 – mokrá spojka)
Opotrebovanie spojok po 200 000 km
Poruchy mechatroniky
7-st. DSG (DQ200 – suchá spojka)
Kratšia životnosť spojok pri mestskej prevádzke
Prehrievanie pri častých rozjazdoch
Tiptronic (Aisin)
Spoľahlivý, ale vyššia spotreba paliva
Manuálne prevodovky
Väčšinou bezproblémové, len bežné opotrebovanie spojky
3. Elektronika a komfort
Poruchy zámkov dverí a komfortnej jednotky
Občasné zamŕzanie infotainmentu Columbus/Amundsen
Vadné snímače parkovacích senzorov
Problémy so systémom KESSY (bezkľúčové odomykanie)
4. Podvozok
Opotrebované predné ramená a silentbloky
Hučanie ložísk kolies po vyššom nájazde
Mäkké zadné tlmiče pri plnom zaťažení
5. Karoséria a korózia
Dobrá antikorózna ochrana, korózia sa objavuje zriedkavo
Poškodenie laku na prahoch a kapote od odlietajúceho štrku
Zhrnutie
Škoda Superb II Combi (3T5) je ideálnym autom pre rodiny a vodičov, ktorí hľadajú maximálny priestor a komfort. Najspoľahlivejšie motory sú 1.9 TDI a modernejšie 2.0 TDI CR. Benzínové TSI motory ponúkajú dobrý výkon, ale vyžadujú dôslednú údržbu, najmä čo sa týka rozvodov a spotreby oleja.
