Vyberte motorizáciu pre ŠKODA - YETI (5L)
- ObsahVýkon kW/HPPočet valcov/ventilovVo výrobe
- 1197 ccm377 kW / 105 HP4 / 809.2009 - 05.2015
- 1197 ccm381 kW / 110 HP4 / 1605.2015 - 12.2017
- 1390 ccm390 kW / 122 HP4 / 1606.2010 - 05.2015
- 1395 ccm392 kW / 125 HP4 / 1605.2015 - 12.2017
- 1395 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1605.2015 - 12.2017
- 1598 ccm381 kW / 110 HP4 / 1604.2014 - 12.2017
- 1798 ccm3112 kW / 152 HP4 / 1611.2009 - 12.2017
- 1798 ccm3118 kW / 160 HP4 / 1605.2009 - 12.2017
- 1598 ccm377 kW / 105 HP4 / 1611.2010 - 05.2015
- 1968 ccm381 kW / 110 HP4 / 1611.2009 - 12.2017
- 1968 ccm381 kW / 110 HP4 / 1611.2009 - 12.2017
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1604.2009 - 12.2017
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1611.2011 - 12.2017
- 1968 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1605.2015 - 12.2017
- 1968 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1605.2015 - 12.2017
- 1968 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1611.2009 - 05.2015
Škoda Yeti (5L): kompaktné SUV s variabilným interiérom a odolnou technikou
Škoda Yeti, typové označenie 5L, sa vyrábala v rokoch 2009 až 2017 a bola prvým SUV modelom značky Škoda. Postavená na platforme PQ35 (rovnako ako Octavia II) ponúkala priestranný interiér, variabilné usporiadanie sedadiel VarioFlex a možnosť pohonu všetkých kolies. V roku 2013 prešla modernizáciou s dvoma odlišnými dizajnovými líniami – mestskou a outdoorovou.
Základná charakteristika modelu Yeti (5L)
Karoséria: 5-dverové SUV
Motory:
Benzínové: 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TSI
Naftové: 1.6 TDI CR, 2.0 TDI CR (81–125 kW)
Prevodovky: 5-st. manuál, 6-st. manuál, 6/7-st. DSG
Pohon: predný alebo 4×4 (systém Haldex 4./5. generácie)
Platforma: PQ35
Objem kufra: 405 l / až 1 760 l po sklopení sedadiel
Výhody Škody Yeti (5L)
Variabilný interiér so systémom VarioFlex (posuvné a vyberateľné zadné sedadlá)
Možnosť pohonu 4×4 so spojkou Haldex
Dobrá svetlá výška a prejazdnosť ľahším terénom
Kvalitné spracovanie interiéru
Široká ponuka motorov a výbav
Dobrá antikorózna ochrana karosérie
Slabiny a časté poruchy Škody Yeti (5L)
1. Motory
1.2 TSI (EA111)
Problémy s rozvodovou reťazou (vytiahnutie, preskočenie)
Vyššia spotreba oleja pri starších kusoch
1.4 TSI (EA111/EA211)
U staršej verzie (EA111) problémy s rozvodovou reťazou
Usadeniny na sacích ventiloch pri častých krátkych jazdách
1.8 TSI (EA888)
Zvýšená spotreba oleja (piestne krúžky)
Možné poruchy vysokotlakového čerpadla
1.6 TDI CR (EA189)
Zanášanie DPF pri krátkych trasách
Poruchy EGR ventilu
2.0 TDI CR (EA189, EA288)
Problémy s EGR chladičom a ventilom
Netesnosti turbodúchadla
Zanášanie DPF
2. Prevodovky
Manuál
Celkovo spoľahlivý, bežné opotrebovanie spojky
DSG (DQ200 – suchá spojka, DQ250 – mokrá spojka)
DQ200: kratšia životnosť spojok, poruchy mechatroniky
DQ250: spoľahlivejšia, ale vyžaduje pravidelnú výmenu oleja
3. Pohon 4×4
Opotrebenie spojky Haldex pri zanedbanej údržbe
Potreba výmeny oleja v Haldexe každých 60 000 km
4. Elektronika a komfort
Poruchy klimatizácie (netesný chladič, kompresor)
Výpadky parkovacích senzorov
Občasné chyby infotainmentu Columbus/Amundsen
5. Podvozok
Vymlátené silentbloky a čapy prednej nápravy
Hučanie ložísk kolies po vyššom nájazde
Opotrebenie zadných tlmičov
Zhrnutie
Škoda Yeti (5L) je univerzálne a praktické SUV s dobrou spoľahlivosťou, najmä pri verziách s atmosférickými naftovými motormi a manuálnou prevodovkou. Ponúka výbornú variabilitu interiéru a možnosť pohonu 4×4, čo z neho robí ideálnu voľbu pre aktívnych vodičov aj rodiny.
