Vyberte motorizáciu pre ŠKODA - FABIA II Combi (545)
- ObsahVýkon kW/HPPočet valcov/ventilovVo výrobe
- 1197 ccm363 kW / 86 HP4 / 803.2010 - 12.2014
- 1197 ccm377 kW / 105 HP4 / 803.2010 - 12.2014
- 1198 ccm344 kW / 60 HP3 / 610.2007 - 11.2014
- 1198 ccm344 kW / 60 HP3 / 1211.2011 - 12.2014
- 1198 ccm351 kW / 70 HP3 / 1210.2007 - 12.2014
- 1390 ccm363 kW / 86 HP4 / 1610.2007 - 12.2014
- 1390 ccm3132 kW / 180 HP4 / 1605.2010 - 12.2014
- 1598 ccm377 kW / 105 HP4 / 1610.2007 - 12.2014
- 1199 ccm355 kW / 75 HP3 / 1205.2010 - 12.2014
- 1422 ccm351 kW / 70 HP3 / 610.2007 - 03.2010
- 1422 ccm359 kW / 80 HP3 / 610.2007 - 03.2010
- 1598 ccm355 kW / 75 HP4 / 1604.2010 - 12.2014
- 1598 ccm366 kW / 90 HP4 / 1603.2010 - 12.2014
- 1598 ccm377 kW / 105 HP4 / 1603.2010 - 12.2014
- 1896 ccm377 kW / 105 HP4 / 810.2007 - 03.2010
- 1198 ccm351 kW / 69 HP3 / 1210.2007 - 11.2014
- 1390 ccm363 kW / 86 HP4 / 1610.2007 - 11.2014
Škoda Fabia II Combi (545): úsporné a praktické malé kombi s jednoduchou technikou
Škoda Fabia II Combi, typové označenie 545, sa vyrábala od roku 2007 do 2014 (facelift v roku 2010). Oproti hatchbacku ponúka výrazne väčší batožinový priestor a lepšiu variabilitu, pričom si zachovala kompaktné rozmery vhodné do mesta. Postavená je na platforme PQ24 a zdieľa techniku s modelmi Volkswagen Polo a SEAT Ibiza.
Základná charakteristika modelu Fabia II Combi (545)
Karoséria: 5-dverové kombi
Motory:
Benzínové: 1.2 HTP, 1.4 16V, 1.6 16V, 1.2 TSI, 1.4 TSI (v RS), 1.6 MPI
Naftové: 1.2 TDI CR, 1.4 TDI PD, 1.6 TDI CR
Prevodovky: 5-st. manuál, 6-st. manuál, 7-st. DSG (DQ200 – niektoré motory)
Pohon: predný
Platforma: PQ24
Objem kufra: 480 l / až 1 460 l po sklopení sedadiel
Výhody Škody Fabia II Combi (545)
Veľký kufor v triede malých áut
Jednoduchá a lacná údržba pri základných motoroch MPI a TDI PD
Dobrá antikorózna ochrana karosérie
Kompaktné rozmery vhodné do mesta
Dostupnosť lacných náhradných dielov
Široká ponuka motorov vrátane športovej verzie RS
Slabiny a časté poruchy Škody Fabia II Combi (545)
Fabia II Combi je spoľahlivé auto, no niektoré motory a komponenty majú známe slabiny, ktoré sa objavujú najmä pri vyšších nájazdoch.
1. Motory
1.2 HTP (EA111)
Problémy s rozvodovým remeňom – riziko preskočenia
Vyššia spotreba oleja pri starších kusoch
Prehrievanie motora pri zanedbanej údržbe
1.2 TSI (EA111)
Rozvodová reťaz – vytiahnutie, preskočenie
Usadeniny na sacích ventiloch
Vyššia spotreba oleja pri vyšších km
1.4 16V a 1.6 16V
Väčšinou spoľahlivé, len bežné netesnosti a spotreba oleja
1.4 TSI (RS)
Citlivý na kvalitu paliva
Riziko poškodenia turbodúchadla pri nedodržaní výmeny oleja
1.4 TDI PD
Hlučnejší chod
Netesnosti vstrekovačov a turba
1.6 TDI CR a 1.2 TDI CR
Zanášanie DPF pri krátkych jazdách
Poruchy EGR ventilu
2. Prevodovky
5- a 6-st. manuál
Väčšinou spoľahlivé, len opotrebovanie spojky pri vyšších km
7-st. DSG (DQ200)
Kratšia životnosť spojok v mestskej prevádzke
Poruchy mechatroniky
3. Elektronika a komfort
Poruchy centrálneho zamykania
Vadné snímače ABS
Občasné problémy s klimatizáciou (netesný chladič)
4. Podvozok
Vymlátené čapy a silentbloky prednej nápravy po vyššom nájazde
Hučanie ložísk kolies
Rýchlejšie opotrebovanie zadných tlmičov pri plnom zaťažení
5. Karoséria a korózia
Dobrá antikorózna ochrana, korózia sa objavuje zriedkavo
Poškodenie laku na prahoch a zadných blatníkoch od štrku
Zhrnutie
Škoda Fabia II Combi (545) je praktické malé kombi s veľkým kufrom, nízkymi prevádzkovými nákladmi a jednoduchou technikou. Najspoľahlivejšie motory sú atmosférické 1.4 16V, 1.6 16V a naftové 1.9 TDI PD (v prvých rokoch výroby). Vyžaduje však sledovanie stavu rozvodov a pri verziách TSI a DSG dôslednú údržbu.




