Nie ste si istí správnym výberom autodiela pre vaše vozidlo? Vyhľadáme ho za vás podľa VIN!

Škoda Octavia II Combi (1Z5): praktické kombi s veľkým kufrom a overenou technikou, no aj s niekoľkými známymi slabinami
Škoda Octavia II Combi, typové označenie 1Z5, sa vyrábala od roku 2004 do 2013 (facelift v roku 2008) a nadviazala na úspech prvej generácie kombi. Postavená na platforme Volkswagen Group A5 (PQ35) ponúkla veľký batožinový priestor, modernú výbavu a širokú paletu motorov. Vďaka spoľahlivej technike a nízkym prevádzkovým nákladom sa stala obľúbenou medzi rodinami aj firmami.

Základná charakteristika modelu Octavia II Combi (1Z5)
Karoséria: 5-dverové kombi

Motory:

Benzínové: 1.4 MPI, 1.4 TSI, 1.6 MPI, 1.6 FSI, 1.8 TSI, 2.0 FSI, 2.0 TSI
Naftové: 1.6 TDI CR, 1.9 TDI PD, 2.0 TDI PD/CR
Prevodovky: 5-st. a 6-st. manuál, 6-st. DSG (DQ250), 7-st. DSG (DQ200)
Pohon: predný alebo 4x4 (Haldex II/IV)
Platforma: VW Group A5 (PQ35)
Objem kufra: 605 l / až 1 655 l po sklopení sedadiel

Výhody Škody Octavia II Combi (1Z5)
Mimoriadne priestranný batožinový priestor
Široká ponuka motorov – od úsporných TDI po silné TSI
Možnosť pohonu 4x4 pre náročnejšie podmienky
Moderná výbava vrátane navigácie, xenónov a tempomatu
Lacná údržba vďaka koncernovej technike
Veľká dostupnosť náhradných dielov

Slabiny a časté poruchy Škody Octavia II Combi (1Z5)
Rovnako ako liftback, aj verzia Combi má svoje známe slabiny – najmä u niektorých motorov TSI a prevodoviek DSG.

1. Motory
1.4 TSI (90–118 kW)
Naťahovanie rozvodovej reťaze, riziko preskočenia
Vyššia spotreba oleja
Poruchy turbodúchadla

1.8 TSI (118 kW)
Opotrebovanie piestnych krúžkov – nadmerná spotreba oleja
Problémy s reťazovými rozvodmi
Karbonové usadeniny na sacích ventiloch

2.0 TDI PD (103–125 kW)
Praskanie hlavy valcov (najmä kód BKD)
Poruchy PD vstrekovačov
Netesnosti vodnej pumpy

1.6 TDI CR a 2.0 TDI CR
Zanášanie DPF pri krátkych trasách
Poruchy EGR ventilu
Citlivosť na nekvalitnú naftu

2. Prevodovky
6-st. DSG (DQ250)
Opotrebovanie dvojspojky po 150–200 tis. km
Zlyhanie mechatroniky – trhavé radenie, núdzový režim

7-st. DSG (DQ200)
Slabšia suchá spojka – odchádza už po 80–120 tis. km
Prehrievanie v mestskej prevádzke
Manuálne prevodovky
Väčšinou spoľahlivé, občas vôľa v radiacej kulise

3. Elektronika a komfort
Poruchy centrálneho zamykania a zámkov dverí
Vadné senzory ABS/ESP – svieti kontrolka
Problémy s klimatizáciou – únik chladiva z chladiča alebo kompresora
Výpadky palubného počítača a autorádií Bolero/Amundsen

4. Podvozok
Opotrebované silentbloky ramien – klepanie na nerovnostiach
Zadné tlmiče – mäknú po vyššom nájazde
Ložiská kolies – hučanie pri rýchlosti
Korózia zadného nosníka pri 4x4 verziách

5. Karoséria a korózia
Začínajúca korózia lemov zadných blatníkov a prahov
Poškodenie laku pri nedostatočnej údržbe
Netesnosti okolo tretieho brzdového svetla – zatekanie do kufra

Zhrnutie
Škoda Octavia II Combi (1Z5) je stále veľmi žiadané ojazdené auto, ktoré kombinuje veľký kufor, priestranný interiér a spoľahlivú techniku. Pri kúpe je potrebné venovať pozornosť motorom TSI s reťazovým rozvodom a prevodovkám DSG, ktoré si vyžadujú pravidelný servis. Dieselové verzie sú odolné, ak sa používajú kvalitné palivá a dodržiavajú intervaly údržby.