Vyberte motorizáciu pre ŠKODA - OCTAVIA II Combi (1Z5)
- ObsahVýkon kW/HPPočet valcov/ventilovVo výrobe
- 1197 ccm377 kW / 105 HP4 / 802.2010 - 04.2013
- 1390 ccm355 kW / 75 HP4 / 1605.2004 - 05.2006
- 1390 ccm359 kW / 80 HP4 / 1605.2006 - 06.2013
- 1390 ccm390 kW / 122 HP4 / 1611.2008 - 06.2013
- 1595 ccm375 kW / 102 HP4 / 809.2004 - 06.2013
- 1598 ccm385 kW / 115 HP4 / 1602.2004 - 10.2008
- 1798 ccm3112 kW / 152 HP4 / 1603.2009 - 06.2013
- 1798 ccm3112 kW / 152 HP4 / 1603.2009 - 02.2013
- 1798 ccm3118 kW / 160 HP4 / 1606.2007 - 04.2013
- 1798 ccm3118 kW / 160 HP4 / 1611.2008 - 02.2013
- 1984 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1611.2004 - 10.2008
- 1984 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1611.2004 - 04.2009
- 1984 ccm3147 kW / 200 HP4 / 1610.2005 - 02.2013
- 1598 ccm377 kW / 105 HP4 / 1606.2009 - 04.2013
- 1598 ccm377 kW / 105 HP4 / 1606.2009 - 02.2013
- 1896 ccm377 kW / 105 HP4 / 809.2004 - 12.2010
- 1896 ccm377 kW / 105 HP4 / 811.2004 - 12.2010
- 1968 ccm381 kW / 110 HP4 / 1603.2010 - 06.2013
- 1968 ccm381 kW / 110 HP4 / 1605.2011 - 02.2013
- 1968 ccm3100 kW / 136 HP4 / 1602.2004 - 05.2010
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1602.2004 - 05.2013
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 811.2005 - 05.2010
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 807.2006 - 05.2010
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1605.2010 - 02.2013
- 1968 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1604.2006 - 02.2013
- 1595 ccm375 kW / 102 HP4 / 808.2009 - 11.2012
- 1595 ccm375 kW / 102 HP4 / 801.2008 - 06.2013
Škoda Octavia II Combi (1Z5): praktické kombi s veľkým kufrom a overenou technikou, no aj s niekoľkými známymi slabinami
Škoda Octavia II Combi, typové označenie 1Z5, sa vyrábala od roku 2004 do 2013 (facelift v roku 2008) a nadviazala na úspech prvej generácie kombi. Postavená na platforme Volkswagen Group A5 (PQ35) ponúkla veľký batožinový priestor, modernú výbavu a širokú paletu motorov. Vďaka spoľahlivej technike a nízkym prevádzkovým nákladom sa stala obľúbenou medzi rodinami aj firmami.
Základná charakteristika modelu Octavia II Combi (1Z5)
Karoséria: 5-dverové kombi
Motory:
Benzínové: 1.4 MPI, 1.4 TSI, 1.6 MPI, 1.6 FSI, 1.8 TSI, 2.0 FSI, 2.0 TSI
Naftové: 1.6 TDI CR, 1.9 TDI PD, 2.0 TDI PD/CR
Prevodovky: 5-st. a 6-st. manuál, 6-st. DSG (DQ250), 7-st. DSG (DQ200)
Pohon: predný alebo 4x4 (Haldex II/IV)
Platforma: VW Group A5 (PQ35)
Objem kufra: 605 l / až 1 655 l po sklopení sedadiel
Výhody Škody Octavia II Combi (1Z5)
Mimoriadne priestranný batožinový priestor
Široká ponuka motorov – od úsporných TDI po silné TSI
Možnosť pohonu 4x4 pre náročnejšie podmienky
Moderná výbava vrátane navigácie, xenónov a tempomatu
Lacná údržba vďaka koncernovej technike
Veľká dostupnosť náhradných dielov
Slabiny a časté poruchy Škody Octavia II Combi (1Z5)
Rovnako ako liftback, aj verzia Combi má svoje známe slabiny – najmä u niektorých motorov TSI a prevodoviek DSG.
1. Motory
1.4 TSI (90–118 kW)
Naťahovanie rozvodovej reťaze, riziko preskočenia
Vyššia spotreba oleja
Poruchy turbodúchadla
1.8 TSI (118 kW)
Opotrebovanie piestnych krúžkov – nadmerná spotreba oleja
Problémy s reťazovými rozvodmi
Karbonové usadeniny na sacích ventiloch
2.0 TDI PD (103–125 kW)
Praskanie hlavy valcov (najmä kód BKD)
Poruchy PD vstrekovačov
Netesnosti vodnej pumpy
1.6 TDI CR a 2.0 TDI CR
Zanášanie DPF pri krátkych trasách
Poruchy EGR ventilu
Citlivosť na nekvalitnú naftu
2. Prevodovky
6-st. DSG (DQ250)
Opotrebovanie dvojspojky po 150–200 tis. km
Zlyhanie mechatroniky – trhavé radenie, núdzový režim
7-st. DSG (DQ200)
Slabšia suchá spojka – odchádza už po 80–120 tis. km
Prehrievanie v mestskej prevádzke
Manuálne prevodovky
Väčšinou spoľahlivé, občas vôľa v radiacej kulise
3. Elektronika a komfort
Poruchy centrálneho zamykania a zámkov dverí
Vadné senzory ABS/ESP – svieti kontrolka
Problémy s klimatizáciou – únik chladiva z chladiča alebo kompresora
Výpadky palubného počítača a autorádií Bolero/Amundsen
4. Podvozok
Opotrebované silentbloky ramien – klepanie na nerovnostiach
Zadné tlmiče – mäknú po vyššom nájazde
Ložiská kolies – hučanie pri rýchlosti
Korózia zadného nosníka pri 4x4 verziách
5. Karoséria a korózia
Začínajúca korózia lemov zadných blatníkov a prahov
Poškodenie laku pri nedostatočnej údržbe
Netesnosti okolo tretieho brzdového svetla – zatekanie do kufra
Zhrnutie
Škoda Octavia II Combi (1Z5) je stále veľmi žiadané ojazdené auto, ktoré kombinuje veľký kufor, priestranný interiér a spoľahlivú techniku. Pri kúpe je potrebné venovať pozornosť motorom TSI s reťazovým rozvodom a prevodovkám DSG, ktoré si vyžadujú pravidelný servis. Dieselové verzie sú odolné, ak sa používajú kvalitné palivá a dodržiavajú intervaly údržby.